Наші гуртки
Науковий гурток кафедри:
Українська мова як іноземна: методика викладання і практика вивчення
ВИКЛАДАЧ: Гмиря Людмила Володимирівна
ознайомити студентів з особливостями навчання української мови як іноземної
навчити студентів застосовувати поняття методики викладання української мови як іноземної (планувати роботу, готувати навчальні матеріали, обирати результативну форму аудиторної й позааудиторної роботи), розглянути шляхи подолання проблем, що виникають під час викладання предмету;
ознайомити із основними формами і засобами організації навчальної роботи в іншомовній аудиторії.
- Алімова Тетяна, група СО укр 11-22;
- Буренкова Анастасія, група СО укр 11-22;
- Жабчик Олена, група СО укр 11-22;
- Ключта Максим Вікторович, група СО укр 11-22;
- Макаренко Софія Ігорівна, група СО укр 11-22;
- Ренкас Наталія Олегівна, група СО укр 11-22.
Вересень – лекційно-практичне заняття на тему «Особливості організації роботи з вивчення української мови в іншомовній аудиторії».
Жовтень – лекційно-практичне заняття на тему «Особливості вивчення
української мови як іноземної китайськими студентами».
Листопад – лекційно-практичне заняття на тему «Мовленнєві компетенції, які необхідно сформувати в іноземного студента».
Грудень – лекційно-практичне заняття на тему «Структура заняття з української мови як іноземної».
Лютий – лекційно-практичне заняття на тему «Інтернет-ресурси навчання УМІ. Дистанційне навчання УМІ».
Березень – лекційно-практичне заняття на тему «Види підручників для навчання УМІ».
Квітень – лекційно-практичне заняття на тему «Типологія вправ. Розробка різних типів вправ для використання в процесі вивчення УМІ».
Травень – презентація підготовленого фрагменту заняття з української мови як іноземної за власним планом відповідно до обраного етапу навчання, відповідного методу навчання та з використанням наочності.
Новини та події гуртка
Друге засідання гуртка
25 вересня 2024 року відбулося друге засідання наукового гуртка, на якому було розглянуто особливості вивчення української мови як іноземної в китайській аудиторії. Студенти розглянули шляхи подолання проблем, що виникають під час викладання предмету в китайській аудиторії. Дійшли висновку: що краще іноземці опанують фонетичний рівень на початковому етапі свого навчання, то менше вони матимуть проблем і витрачатимуть значно менше зусиль на засвоєння інших мовних рівнів.
Перше засідання гуртка
27 вересня 2024 року відбулося перше засідання наукового гуртка. Доцент кафедри Гмиря Л. В. ознайомила студентів із основними напрямами наукової роботи, Положенням про студентський науковий гурток. Студенти дізналися про особливості організації роботи з вивчення української мови в іншомовній аудиторії.
Восьме засідання гуртка
6 травня 2024 року гуртківці відвідали заняття з української мови як іноземної. Студентки мали змогу випробувати себе у ролі викладачів УМІ.
Сьоме засідання гуртка
3 травня 2024 року відбулося сьоме засідання наукового гуртка, на якому студенти презентували фрагменти заняття з української мови як іноземної за власним планом відповідно до обраного етапу навчання, відповідного методу навчання та з використанням наочності.
Шосте засідання гуртка
29 березня 2024 року відбулося шосте засідання наукового гуртка, на якому було розглянуто різні види вправ для використання в процесі вивчення української мови як іноземної.
П'яте засідання гуртка
1 березня 2024 року відбулося п’яте засідання наукового гуртка, на якому було розглянуто особливості вивчення української мови як іноземної в китайській аудиторії. Студенти розглянули шляхи подолання проблем, що виникають під час викладання предмету в китайській аудиторії. Дійшли висновку: що краще іноземці опанують фонетичний рівень на початковому етапі свого навчання, то менше вони матимуть проблем і витрачатимуть значно менше зусиль на засвоєння інших мовних рівнів.
Четверте засідання гуртка
1 грудня 2023 року відбулося четверте засідання наукового гуртка, на якому було розглянуто та проаналізовано види підручників з української мови як іноземної відповідно до рівнів (А1-С2) за такими аспектами, як використання сучасної лексики, доцільність та вмотивованість використання граматики для початкових рівнів вивчення мови, застосування сучасних текстів для ілюстрації як мовного матеріалу, так і для ознайомлення з культурою країни.
Третє засідання гуртка
24 листопада 2023 року відбулося третє засідання наукового гуртка, на якому було розглянуто структуру заняття з української мови як іноземної. Учасники гуртка дійшли висновку, що комунікативна атмосфера повинна пронизувати все заняття, починаючи з повідомлення викладачем його завдань і закінчуючи підсумком заняття, коли оцінюється робота студентів, наголошуючи на їх досягненнях саме в оволодінні комунікацією. Це реалізується через розвиток навичок говоріння, аудіювання, читання та письма. Одночасно з цим відбувається навчання мовному матеріалу: фонетиці, лексиці та граматиці.
Друге засідання гуртка
20 жовтня 2023 року відбулося друге засідання наукового гуртка, яке провела Карина Докієнко – студентка групи МСОукр 03-22 другого (магістерського) рівня. Учасникам гуртка була запропонована презентація на тему «Мовленнєві компетенції, які необхідно сформувати в іноземного студента». Під час обговорення теми дійшли висновку: комунікативний підхід передбачає формування іншомовної комунікативної компетенції та орієнтує, щоб навчання іншомовного спілкування та використання іноземної мови як засобу спілкування відбувалося у різних видах діяльності. А ретельно продумана система аудиторних і позааудиторних занять багато в чому сприятиме досягненню бажаного результату – формуванню міжкультурної комунікативної компетенції. Студенти з інтересом виконували творчі завдання та пропонували свої види вправ на формування комунікативної компетенції.
Перше засідання гуртка
29 вересня 2023 року відбулося перше засідання наукового гуртка, яке провели Катерина Гунько та Анастасія Ласкава – студентки групи МСОукр 03-22 другого (магістерського) рівня. Учасникам гуртка була запропонована презентація на тему «Викладання української мови як іноземної». Магістрантки розповіли гуртківцям про рівні володіння українською мовою як іноземною, розглянули види мовленнєвої діяльності, проаналізували інтернет-ресурси для вивчення української мови як іноземної. Студентам було цікаво дізнатися про сайти та програми для вивчення української мови. Особливий інтерес у слухачів викликали презентації підготовлених фрагментів занять з української мови як іноземної з використанням наочності.
26 травня 2023 року відбулося четверте засідання наукового гуртка, на якому було розглянуто та проаналізовано види підручників з української мови як іноземної відповідно до рівнів (А1-С2) за такими аспектами, як використання сучасної лексики, доцільність та вмотивованість використання граматики для початкових рівнів вивчення мови, застосування сучасних текстів для ілюстрації як мовного матеріалу, так і для ознайомлення з культурою країни.
24 квітня 2023 року відбулося третє засідання наукового гуртка, на якому було розглянуто структуру заняття з української мови як іноземної. Учасники гуртка дійшли висновку, що комунікативна атмосфера повинна пронизувати все заняття, починаючи з повідомлення викладачем його завдань і закінчуючи підсумком заняття, коли оцінюється робота студентів, наголошуючи на їх досягненнях саме в оволодінні комунікацією. Це реалізується через розвиток навичок говоріння, аудіювання, читання та письма. Одночасно з цим відбувається навчання мовному матеріалу: фонетиці, лексиці та граматиці.
27 березня 2023 року відбулося друге засідання наукового гуртка. Під час обговорення теми дійшли висновку: комунікативний підхід передбачає формування іншомовної комунікативної компетенції та орієнтує, щоб навчання іншомовного спілкування та використання іноземної мови як засобу спілкування відбувалося у різних видах діяльності. А ретельно продумана система аудиторних і позааудиторних занять багато в чому сприятиме досягненню бажаного результату – формуванню міжкультурної комунікативної компетенції.
мами наукової роботи т27 лютого 2023 року відбулося перше засідання наукового гуртка. Доцент кафедри Гмиря Л. В. ознайомила студентів з основними напряа Положенням про студентський науковий гурток. Студенти дізналися про особливості викладання української мови як іноземної, розглянули шляхи подолання проблем, що виникають під час викладання предмету. Особливий інтерес у студентів викликало питання вивчення української мови як іноземної китайськими студентами.